Jak uspět v podnikání a byznysu

22.11.2010 19:31

Úspěch: Jak uspět v podnikání a byznysu

Kolik knih se o tom již napsalo? Kolik teorií a doporučení již vzniklo? Kolik milionů lidí se o to marně pokouší? Přitom by to mělo být relativně jednoduché. Proč se to podaří pouze zlomku lidí ze všech těch, kteří o to usilují?

Když už hovoříme o úspěchu, pojďme hovořit o úspěchu výrazném. Pojďme hovořit o výrazných inovacích. Pojďme hovořit o zásadních průlomech. To by asi mělo být cílem každého podnikatele. Tedy přijít na trh s něčím zásadně novým a lepším. Osobně vidím dvě možné cesty za úspěchem.

 

Dvě cesty k úspěchu:

  1. První cesta: Děláte to, co před Vámi dělaly již tisíce firem a podnikatelů, ale děláte to o něco lépe než ostatní. Může se jednat jak o služby, tak i o produkty. Děláte to o něco pečlivěji. Atraktivněji. Typickou ukázkou podnikatele, který dělá stejné věci jako ostatní, ale o něco lépe, je Richard Branson a jeho Virgin.
  2. Druhá cesta: Druhá cesta znamená, že dosáhnete zásadního průlomu ve Vašem oboru. Znamená, že přicházíte se zásadní inovací. Nebo to může znamenat, že děláte stejné věci, ale zásadně odlišným způsobem. "Dvojka" je vzrušující. Ale také podstatně riskantnější, neboť vstupujete na neznámou půdu. Úspěch však může být nebetyčný.

 

Pokud jste tedy podnikatel (-ka) či o této dráze uvažujete, je dobré si říci již na začátku, zda uvažujete o "jedničce" či "dvojce".

Pojďme se nyní společně podívat na to, co mají společného všichni výrazně úspěšní podnikatelé (a vlastně všichni úspěšní lidé v rozličných oborech lidské činnosti). Podle mého názoru je zde několik věcí, které všechny tyto lidi spojuje. Nazvěme je DNA úspěchu.

 

DNA úspěchu:

Ambice

Úspěšní lidé jsou především ambiciózní. Mají touhu vyniknout a nebojí se vystoupit z řady. Nebojí se dělat věci jinak než ostatní. Nebojí se experimentovat. A v zásadě se nebojí ani dělat chyby, neboť vědí, že chybovat je lidské a že nějaké ty chyby při cestě za úspěchem každý udělá. Úspěšní lidé zpravidla i sami jinak uvažují. Tím se liší od průměrné populace.

Ambice nejsou v žádném případě něco, za co by se měl člověk stydět. Jistě, i u ambicí platí staré dobré "všeho s mírou".

Přesvědčení

Úspěšní lidé bývají velmi přesvědčiví. A svoje přesvědčení (či dokonce poslání) dokáží šířit a přenášet na ostatní. Toto je snad jedna z nejdůležitějších vlastností velmi úspěšných lidí. A co je vůbec ze všeho nejdůležitější, jsou o svém projektu, produktu či službě sami přesvědčení. Dokázali přesvědčit sami sebe o tom, že to, co nabízejí, je dobré. Podmínkou je, že to dobré skutečně je. Bez toho nelze dlouhodobý úspěch dosáhnout.

Přesvědčení většinou poznáte již při prvním kontaktu s takovým člověkem. 

Jak chcete někoho o něčem přesvědčit, když jste nedokázali přesvědčit ani sami sebe? Jak chcete někoho "zapálit", když sami "nehoříte"?

Souhlasíte se mnou, že úspěšní lidé "hoří" a "zapalují"? 

Odhodlání a houževnatost

Úspěšní lidé jsou velmi odhodlaní a také houževnatí. Dokáží své práci věnovat více času a energie než ostatní a dokáží zajít dále než ostatní. Neúspěchy je zásadně neodradí a berou je jako školu a učí se z nich. Současně neopakují stejné chyby.

Mají však také cit a dostatek nadhledu a objektivity na to, aby poznali, pokud se právě nacházejí ve slepé uličce. 

 

Cena za úspěch

V životě není nic zadarmo a i za úspěch se musí platit. S úspěšnými lidmi to jejich okolí nemá úplně jednoduché. Své o tom vědí manželky a přítelkyně úspěšných mužů. Často to může vypadat, že úspěšní lidé nemyslí na nic jiného než na svůj nový nápad, projekt, práci. Ráno, večer, při obědě či v divadle. A jenom těžko jim to můžete zazlívat. Co naplat. Úspěch vyžaduje své.

Tím, že zde hovořím o úspěšných mužích, jsem samozřejmě nechtěl říci, že ženy nemají dispozice pro výrazný úspěch. Naopak. A doba a společnost ženám nahrává čím dál více. Jenom se jich na tuto cestu pouští, v porovnání s muži, podstatně méně. A je to dáno pouze a jenom tím, že ženy v životě zastávají více rolí. A svoji pozornost a energii tak zpravidla značně štěpí. Úspěch je především o koncentraci.   

 

Co říci závěrem?

Ambice, přesvědčení, odhodlání a houževnatost. Takto si představuji já velmi úspěšného člověka. Máte Vy všechny čtyři? Pravděpodobně jste již dnes velmi úspěšní a pokud ne, na co proboha ještě čekáte?

 

 

Přidat.eu záložku

Anketa

Dejte článku známku jako ve škole

1 (7)
2 (3)
3 (0)
4 (3)
5 (1)

Celkový počet hlasů: 14

Diskusní téma: Jak uspět v podnikání a byznysu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Byznys

13.02.2012 10:46
Napište si o individuální nabídku na reklama(z)vrchol.net. Katalogové ceny najdete zde. Třetím stranám nabízíme provizi 15% za zprostředkování inzerce.  Můžete rovněž inzerovat prostřednictvím celé sítě CzechNet.org a podmínky najdete zde. Jan Hýsek   Využíváme První CZ reklamní...
08.02.2012 10:33
I internetový marketing potřebuje svůj marketing! Aktuálně běží moje třítýdenní reklamní kampaň na Radiu Černá Hora (130.000 posluchačů každý den) a to na tento můj projekt CzechNet.org. Jste z oblasti od Prahy až po Olomouc a Náchod? Posloucháte Černou Horu? A slyšeli jste tamtéž již můj...
16.01.2012 00:43
K celkem bizarní situaci došlo minulé pondělí, kdy se Německo vypravilo na trhy půjčit si peníze. Jednalo se o šestiměsíční pokladniční poukázky za 3,9 miliardy eur. Není zase tak neobvyklá situace, že poptávka převýšila nabídku. Co je však poněkud bizarní je to, že se výnosy díky poptávce...
12.01.2012 23:29
12.1.2012 vyšel v Hradeckém deníku na titulní stránce článek "Hospodařit šéf artkina neumí". Hradecký deník zde doslova uvádí to, že ředitel artkina Centrál použil finanční prostředky určené k provozu kina na úhradu domény a provozu serveru politické strany Doma v Hradci. A deník tímto dokládá...
04.01.2012 14:50
V těchto dnech byl širokému okruhu mých obchodních partnerů i dalších lidí rozeslán email od vážně duševně nemocného člověka, který trpí paranoidní schizofrenií a který se za mne vydával a email (hysek-jan@seznam.cz) měl vypadat jako poslaný z mojí schránky a byl také mým jménem podepsán....
02.01.2012 07:57
Našim inzerentům děláme radost. Třebaže návštěvnost Akciecz.cz meziročně výrazně roste, ceny za inzerci zůstávají stejné! Je to náš dárek do nového roku 2012.     Statistika Akciecz.cz: Akciecz.cz Prosinec 2010 Prosinec 2011 Změna v...
04.12.2011 04:02
Nový blog o investování a MLM   Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.
10.09.2011 02:23
Vítězové soutěže o firmu a živnostníka roku Královéhradeckého kraje   Živnostník roku 2011 1.místo – Pavel Klimeš, Horní Maršov – rodinný podnik s názvem Veselý výlet – cestovní ruch; 2.místo – Robert Matyáš, Dobruška – zahradní technika, její prodej a servis; 3.místo – Jan...
18.08.2011 22:47
Agentury CzechInvest a CzechTrade budou nově vystupovat pod společným názvem CzechNet.org? Zatím ne. Ale i tak stojí agentura CzechNet.org za to :) Stačí se přesvědčit zde.   Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.
31.07.2011 01:03
V AFI PALACE PARDUBICE mají zvláštní smysl pro humor Jako pravidelný návštěvník AFI PALACE jsem si dnes pohrával s digitálním panelem (touchscreen - dotykový panel vyrobený speciálně pro obchodní centra). Dotykový panel umožňuje vybírat v menu, sledovat různé věci, zvětšovat a zmenšovat atd.....
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>