Jak uspět v podnikání a byznysu

22.11.2010 19:31

Úspěch: Jak uspět v podnikání a byznysu

Kolik knih se o tom již napsalo? Kolik teorií a doporučení již vzniklo? Kolik milionů lidí se o to marně pokouší? Přitom by to mělo být relativně jednoduché. Proč se to podaří pouze zlomku lidí ze všech těch, kteří o to usilují?

Když už hovoříme o úspěchu, pojďme hovořit o úspěchu výrazném. Pojďme hovořit o výrazných inovacích. Pojďme hovořit o zásadních průlomech. To by asi mělo být cílem každého podnikatele. Tedy přijít na trh s něčím zásadně novým a lepším. Osobně vidím dvě možné cesty za úspěchem.

 

Dvě cesty k úspěchu:

  1. První cesta: Děláte to, co před Vámi dělaly již tisíce firem a podnikatelů, ale děláte to o něco lépe než ostatní. Může se jednat jak o služby, tak i o produkty. Děláte to o něco pečlivěji. Atraktivněji. Typickou ukázkou podnikatele, který dělá stejné věci jako ostatní, ale o něco lépe, je Richard Branson a jeho Virgin.
  2. Druhá cesta: Druhá cesta znamená, že dosáhnete zásadního průlomu ve Vašem oboru. Znamená, že přicházíte se zásadní inovací. Nebo to může znamenat, že děláte stejné věci, ale zásadně odlišným způsobem. "Dvojka" je vzrušující. Ale také podstatně riskantnější, neboť vstupujete na neznámou půdu. Úspěch však může být nebetyčný.

 

Pokud jste tedy podnikatel (-ka) či o této dráze uvažujete, je dobré si říci již na začátku, zda uvažujete o "jedničce" či "dvojce".

Pojďme se nyní společně podívat na to, co mají společného všichni výrazně úspěšní podnikatelé (a vlastně všichni úspěšní lidé v rozličných oborech lidské činnosti). Podle mého názoru je zde několik věcí, které všechny tyto lidi spojuje. Nazvěme je DNA úspěchu.

 

DNA úspěchu:

Ambice

Úspěšní lidé jsou především ambiciózní. Mají touhu vyniknout a nebojí se vystoupit z řady. Nebojí se dělat věci jinak než ostatní. Nebojí se experimentovat. A v zásadě se nebojí ani dělat chyby, neboť vědí, že chybovat je lidské a že nějaké ty chyby při cestě za úspěchem každý udělá. Úspěšní lidé zpravidla i sami jinak uvažují. Tím se liší od průměrné populace.

Ambice nejsou v žádném případě něco, za co by se měl člověk stydět. Jistě, i u ambicí platí staré dobré "všeho s mírou".

Přesvědčení

Úspěšní lidé bývají velmi přesvědčiví. A svoje přesvědčení (či dokonce poslání) dokáží šířit a přenášet na ostatní. Toto je snad jedna z nejdůležitějších vlastností velmi úspěšných lidí. A co je vůbec ze všeho nejdůležitější, jsou o svém projektu, produktu či službě sami přesvědčení. Dokázali přesvědčit sami sebe o tom, že to, co nabízejí, je dobré. Podmínkou je, že to dobré skutečně je. Bez toho nelze dlouhodobý úspěch dosáhnout.

Přesvědčení většinou poznáte již při prvním kontaktu s takovým člověkem. 

Jak chcete někoho o něčem přesvědčit, když jste nedokázali přesvědčit ani sami sebe? Jak chcete někoho "zapálit", když sami "nehoříte"?

Souhlasíte se mnou, že úspěšní lidé "hoří" a "zapalují"? 

Odhodlání a houževnatost

Úspěšní lidé jsou velmi odhodlaní a také houževnatí. Dokáží své práci věnovat více času a energie než ostatní a dokáží zajít dále než ostatní. Neúspěchy je zásadně neodradí a berou je jako školu a učí se z nich. Současně neopakují stejné chyby.

Mají však také cit a dostatek nadhledu a objektivity na to, aby poznali, pokud se právě nacházejí ve slepé uličce. 

 

Cena za úspěch

V životě není nic zadarmo a i za úspěch se musí platit. S úspěšnými lidmi to jejich okolí nemá úplně jednoduché. Své o tom vědí manželky a přítelkyně úspěšných mužů. Často to může vypadat, že úspěšní lidé nemyslí na nic jiného než na svůj nový nápad, projekt, práci. Ráno, večer, při obědě či v divadle. A jenom těžko jim to můžete zazlívat. Co naplat. Úspěch vyžaduje své.

Tím, že zde hovořím o úspěšných mužích, jsem samozřejmě nechtěl říci, že ženy nemají dispozice pro výrazný úspěch. Naopak. A doba a společnost ženám nahrává čím dál více. Jenom se jich na tuto cestu pouští, v porovnání s muži, podstatně méně. A je to dáno pouze a jenom tím, že ženy v životě zastávají více rolí. A svoji pozornost a energii tak zpravidla značně štěpí. Úspěch je především o koncentraci.   

 

Co říci závěrem?

Ambice, přesvědčení, odhodlání a houževnatost. Takto si představuji já velmi úspěšného člověka. Máte Vy všechny čtyři? Pravděpodobně jste již dnes velmi úspěšní a pokud ne, na co proboha ještě čekáte?

 

 

Přidat.eu záložku

Anketa

Dejte článku známku jako ve škole

1 (7)
2 (3)
3 (0)
4 (3)
5 (1)

Celkový počet hlasů: 14

Diskusní téma: Jak uspět v podnikání a byznysu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Byznys

25.07.2011 23:29
Nastane 2.srpna 2011 konec světa? Proč zrovna 2.srpna? Pokud Kongres Spojených států do té doby neschválí zvýšení dluhového stropu své země, strýček Sam nebude mít peníze na splácení svých závazků a ocitne se v teoretickém bankrotu. Co by to znamenalo (nejen) pro světovou ekonomiku? To lze jen...
19.07.2011 17:36
Jan Hýsek a dnešní citace v Hospodářských novinách Kupte si dnešní Hospodářské noviny, případně si kupte článek zde (tedy pokud již nemáte zaplaceno). V dnešních HN i na příslušném webu najdete celostránkový článek: Obchodováním přes zahraničního brokera lze výrazně ušetřit. V novinách je na...
12.07.2011 04:12
Nová výjimečná služba: "Ochrana reputace a vylepšování pověsti na internetu" Rozšiřuji svoje služby o službu "Ochrana reputace a vylepšování pověsti na internetu". Jedná se o službu, která se ve světě již běžně vyskytuje, třebaže v ČR jsme v tento okamžik pravděpodobně první tři firmy, které mají...
11.07.2011 17:38
Nové služby: Máme plán pro investici a myslíme si, že je to výborný nápad P.L.: Dobrý den, rád bych si s Vámi sjednal schůzku. S kolegou máme plán pro investici, myslíme si, že je to výborný nápad. Je to v pravý čas na správném místě. Tímto bychom Vás chtěli požádat o skontaktování na výše uvedený...
11.07.2011 15:36
Aleš Hušák pokračuje ve svých rejdech Valná hromada Sazky se nekonala, Hušák přišel v cizině o doklady Valná hromada loterijní společnosti Sazka, kterou na pondělí svolala Česká obec sokolská, se neuskutečnila. Uvedla to mluvčí Sazky Lenka Tichá s tím, že důvodem byla nepřítomnost předsedy...
08.07.2011 01:34
Chci svůj podnikatelský záměr konzultovat přímo s případným investorem F.L.: Dobrý den, hledám touto cestou společníka a investora do mé firmy. Unikátní anonymní seznamky na bázi moderních technologií. Nechci zatím blíže specifikovat svůj nápad, jelikož je v Český republice jedinečný, přál bych si...
26.06.2011 23:23
Dolaroví milionáři v Česku: Kam investují a kam by doporučili investovat? Kdo je aktuálně dolarový milionář?: člověk s disponibilním majetkem minimálně 18 milionů Kč   Kam by CZ dolaroví milionáři poradili investovat 1 milion Kč? (v procentech) termínovaný vklad  22% život...
26.06.2011 15:56
Náš klient chce mít banner na Vašem webu P.K.: Dobrý den, na základě poptávky našeho klienta bych měla zájem o inzerci na webu investori.net. Prosím o zaslání cenové kalkulace pro banner square (nejlépe 250x250, 300x300), pokud máte jiné rozměry nevadí. Prosím o zaslání ceny a garancí na určité...
12.06.2011 02:49
Media: Jaká je budoucnost tištěných novin? Můj malý komentář ke článku Nikdo neví, jak srovnat ztráty z tisku: Myslím si, že to chce trošku představivosti a taky trošku více testování. Jsem docela přesvědčený, že když vytvoříte hodnotný obsah, což jsou třeba kvalitní komentáře a analýzy...
03.06.2011 17:10
Otázky redakce nejmenovaného deníku a odpovědi Redaktor: Dobrý den, jmenuji se xxxxxxxxxx a pracuji jako redaktor deníku xxxxxxxxxx. Chystáme se u nás v redakci psát článek o místech, kde je možné hledat a najít investora, a při hledání serverů pro investory jsem našel i váš. Rád bych se o něm...
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>