Jak uspět v podnikání a byznysu

22.11.2010 19:31

Úspěch: Jak uspět v podnikání a byznysu

Kolik knih se o tom již napsalo? Kolik teorií a doporučení již vzniklo? Kolik milionů lidí se o to marně pokouší? Přitom by to mělo být relativně jednoduché. Proč se to podaří pouze zlomku lidí ze všech těch, kteří o to usilují?

Když už hovoříme o úspěchu, pojďme hovořit o úspěchu výrazném. Pojďme hovořit o výrazných inovacích. Pojďme hovořit o zásadních průlomech. To by asi mělo být cílem každého podnikatele. Tedy přijít na trh s něčím zásadně novým a lepším. Osobně vidím dvě možné cesty za úspěchem.

 

Dvě cesty k úspěchu:

  1. První cesta: Děláte to, co před Vámi dělaly již tisíce firem a podnikatelů, ale děláte to o něco lépe než ostatní. Může se jednat jak o služby, tak i o produkty. Děláte to o něco pečlivěji. Atraktivněji. Typickou ukázkou podnikatele, který dělá stejné věci jako ostatní, ale o něco lépe, je Richard Branson a jeho Virgin.
  2. Druhá cesta: Druhá cesta znamená, že dosáhnete zásadního průlomu ve Vašem oboru. Znamená, že přicházíte se zásadní inovací. Nebo to může znamenat, že děláte stejné věci, ale zásadně odlišným způsobem. "Dvojka" je vzrušující. Ale také podstatně riskantnější, neboť vstupujete na neznámou půdu. Úspěch však může být nebetyčný.

 

Pokud jste tedy podnikatel (-ka) či o této dráze uvažujete, je dobré si říci již na začátku, zda uvažujete o "jedničce" či "dvojce".

Pojďme se nyní společně podívat na to, co mají společného všichni výrazně úspěšní podnikatelé (a vlastně všichni úspěšní lidé v rozličných oborech lidské činnosti). Podle mého názoru je zde několik věcí, které všechny tyto lidi spojuje. Nazvěme je DNA úspěchu.

 

DNA úspěchu:

Ambice

Úspěšní lidé jsou především ambiciózní. Mají touhu vyniknout a nebojí se vystoupit z řady. Nebojí se dělat věci jinak než ostatní. Nebojí se experimentovat. A v zásadě se nebojí ani dělat chyby, neboť vědí, že chybovat je lidské a že nějaké ty chyby při cestě za úspěchem každý udělá. Úspěšní lidé zpravidla i sami jinak uvažují. Tím se liší od průměrné populace.

Ambice nejsou v žádném případě něco, za co by se měl člověk stydět. Jistě, i u ambicí platí staré dobré "všeho s mírou".

Přesvědčení

Úspěšní lidé bývají velmi přesvědčiví. A svoje přesvědčení (či dokonce poslání) dokáží šířit a přenášet na ostatní. Toto je snad jedna z nejdůležitějších vlastností velmi úspěšných lidí. A co je vůbec ze všeho nejdůležitější, jsou o svém projektu, produktu či službě sami přesvědčení. Dokázali přesvědčit sami sebe o tom, že to, co nabízejí, je dobré. Podmínkou je, že to dobré skutečně je. Bez toho nelze dlouhodobý úspěch dosáhnout.

Přesvědčení většinou poznáte již při prvním kontaktu s takovým člověkem. 

Jak chcete někoho o něčem přesvědčit, když jste nedokázali přesvědčit ani sami sebe? Jak chcete někoho "zapálit", když sami "nehoříte"?

Souhlasíte se mnou, že úspěšní lidé "hoří" a "zapalují"? 

Odhodlání a houževnatost

Úspěšní lidé jsou velmi odhodlaní a také houževnatí. Dokáží své práci věnovat více času a energie než ostatní a dokáží zajít dále než ostatní. Neúspěchy je zásadně neodradí a berou je jako školu a učí se z nich. Současně neopakují stejné chyby.

Mají však také cit a dostatek nadhledu a objektivity na to, aby poznali, pokud se právě nacházejí ve slepé uličce. 

 

Cena za úspěch

V životě není nic zadarmo a i za úspěch se musí platit. S úspěšnými lidmi to jejich okolí nemá úplně jednoduché. Své o tom vědí manželky a přítelkyně úspěšných mužů. Často to může vypadat, že úspěšní lidé nemyslí na nic jiného než na svůj nový nápad, projekt, práci. Ráno, večer, při obědě či v divadle. A jenom těžko jim to můžete zazlívat. Co naplat. Úspěch vyžaduje své.

Tím, že zde hovořím o úspěšných mužích, jsem samozřejmě nechtěl říci, že ženy nemají dispozice pro výrazný úspěch. Naopak. A doba a společnost ženám nahrává čím dál více. Jenom se jich na tuto cestu pouští, v porovnání s muži, podstatně méně. A je to dáno pouze a jenom tím, že ženy v životě zastávají více rolí. A svoji pozornost a energii tak zpravidla značně štěpí. Úspěch je především o koncentraci.   

 

Co říci závěrem?

Ambice, přesvědčení, odhodlání a houževnatost. Takto si představuji já velmi úspěšného člověka. Máte Vy všechny čtyři? Pravděpodobně jste již dnes velmi úspěšní a pokud ne, na co proboha ještě čekáte?

 

 

Přidat.eu záložku

Anketa

Dejte článku známku jako ve škole

1 (7)
2 (3)
3 (0)
4 (3)
5 (1)

Celkový počet hlasů: 14

Diskusní téma: Jak uspět v podnikání a byznysu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Byznys

31.05.2011 23:24
Dnešní HOSPODÁŘSKÉ NOVINY píší o mém projektu a službách Článek: Kam jít pro peníze, když vám banka nechce půjčit na podnikání "...To na portálu www.investori.net je možné vyhledat obchodního partnera zcela zdarma. Jak podnikatelé, tak lidé s nápady tu mohou napsat svou nabídku a poptávku přímo na...
07.05.2011 00:33
První CZ reklamní systém pro podnikatele, firmy a investory První česká síť serverů pro podnikatele a investory Když jsem před časem spustil web investoři.net netušil jsem, že bude mít takový úspěch a že je v ČR tolik lidí, kteří hledají investory pro své podnikatelské záměry. V souvislosti s tím...
03.05.2011 00:37
Server JanHysek.cz měl v měsíci dubnu 2011 přesně 6666 návštěv Přesně 6666 návštěv zde proběhlo během dubna. Ta číslovka mne samozřejmě zaujala. 
03.05.2011 00:10
Slovenské weby zavádějí poplatky, čtenáři protestují   Komentář autora: Jak jsem psal již dříve, nelze donekonečna vytvářet kvalitní obsah na kvalitních serverech a přitom na tom nevydělat či dokonce neustále prodělávat. Kvalitu téměř zadarmo nelze dosáhnout. Zcela rozumím rozhořčení řady...
23.04.2011 02:10
Internetový marketing Garantuji vám výsledky a to rychle, efektivně a ekonomicky Web i-marketing.cz vznikl za účelem prezentace služby, po které byla a stále je velká poptávka. Současně budete v ČR jenom těžko hledat srovnatelnou nabídku (pokud snad o nějaké takové víte, neváhejte mi o ní...
01.04.2011 23:28
Za poslední měsíc navštívilo moje weby 40.782 unikátních návštěvníků Počet unikátních návštěvníků: 40.782 Počet návštěv: 133.619 
21.03.2011 00:45
Citigroup si v době krize od vlády USA půjčila půl bilionu dolarů Kongres zveřejnil čísla o půjčkách americké vlády tamním bankám v době krize. V první trojce jsou Citigroup, Bank of America a Morgan Stanley. Dohledový panel amerického Kongresu před svým definitivním rozpuštěním zveřejnil největší...
18.03.2011 11:48
Internet: New York Times vztyčí platební zeď už 28. března   Komentář autora: Myslím si, že na tuto inovaci již uzrál čas. Není možné poskytovat do nekonečna kvalitní a neomezené zpravodajství, analýzy atd., které stojí velké peníze, zadarmo.   Internet: New York Times vztyčí platební zeď...
07.03.2011 23:59
Podvodné e-maily od www.rejstrikfirem.cz (Michal Malý, Vladana Malá, topinternet.cz, TopInternet s.r.o.) Chodí Vám pochybné e-maily od společnosti TopInternet s.r.o. a pana Malého? Nejste sami. Stačí se podívat sem.   Moje osobní zkušenost s TopInternet s.r.o. a rejstrikfirem.cz O co tady jde?...
04.03.2011 02:06
Key Investments obrátila svět správy majetku vzhůru nohama   Naše mikrokomentáře na Facebook: JH: Krásná ukázka finanční inteligence našeho národa (a jeho představitelů). HR: Mimochodem je to celkem starý trik. Dát do portfolia veřejně neobchodované cenné papíry. Ty pak lze prý téměř...
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>