Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

02.11.2010 00:53

Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Internet přinesl mediálním domům nové příležitosti: těm lepším dnes jejich online divize profitují, obvykle ovšem po dlouhých letech investování a ztrátového provozu. Ale Internet současně rozrušil jejich hlavní a po desítky let bezpečný byznys a způsobil v něm škody, které případné a obvykle jen velmi drobné zisky z internetových divizí řádově převyšují. Internet anuloval jeden z nejstabilnějších a bezpracných zdrojů zisku novin – řádkovou inzerci. (V amerických regionálních denících činily před nástupem netu tzv. classifieds okolo 25 % celkového výnosu novin – proti takřka nulovým nákladům.) Internet nabídl alternativní cestu k psaným informacím – snížil tedy počty zákazníků, a současně k sobě přesměroval i část inzerentů. Tyto škody na vydavatelském byznysu jsou nevratné a nadále se prohlubují.

Éra placeného obsahu: začne vůbec někdy?

Loni v květnu slavně ohlásil RUPERT MURDOCH „brzký konec“ bezplatných novin na webu. Patnáct měsíců poté se kloudně nic neděje. Slibovaná aliance velkých, kteří ve vzájemné koordinaci zpoplatní webové stránky svých novin, neexistuje. Ti, kteří se o zpoplatnění nebo alespoň o omezení přístupu zdarma pokusili (např. Financial Times), žádné velké úspěchy nehlásí, a ostatně jejich klíčoví konkurenti, například Wall Street Journal nebo Bloomberg jsou stále zdarma kompletně nebo z větší části.

Ostatní vydavatelé bedlivě sledují, jak se omezení obsahu zdarma u těchto deníků promítne – do návštěvnosti, do příjmů z reklamy, do příjmů z předplatného, do dopadu na papírový titul. A pokud nebude vítězství placeného obsahu přesvědčivé, nejspíše se do tohoto experimentu ani nepustí. Přední ekonomické a finanční deníky jsou lakmusovým papírkem, protože patří mezi povinnou pracovní četbu bohaté čtenářské vrstvy (za které předplatné navíc platí firmy). Pokud ani ony neuspějí s placenými online verzemi, pak už zřejmě nikdo – takový názor aspoň jde napříč vydavatelskou obcí a něco na tom je.

Pokud placený obsah neuspěje – a stále více renomovaných mozků tvrdí, že to je už skoro jasná věc – neznamená to, že tištěná média už nemají kam jít a čeká je pouze postupné umírání. Murdoch to sice před rokem takto vyostřil, ale vydavatelé mají daleko více možností. Budeme si je ilustrovat na domácí scéně, kterou všichni dobře známe. Pokračování

Anketa

Umí to mediální domy s internetem?

Ano (8)
Ne (3)

Celkový počet hlasů: 11

Diskusní téma: Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Byznys

23.01.2013 14:43
Právě probíhá dražba serveru VšeProSvatby.cz.  Aktuální cena je 200.000,-Kč Konec aukce je 1.2.2013 0:00   Aukce VšeProSvatby.cz: Předmět aukce, výdělečnost a návštěvnost projektu Podmínky aukce projektu VšeProSvatby.cz Kontakt   Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a...
11.12.2012 01:48
Velmi zajímavý a ziskový server VšeProSvatby.cz jde do aukce. Ta proběhne v termínu 15.12.2012-1.2.2013. Pokud investujete do internetových projektů, máte něco takového v plánu či vás aukce zajímá sama o sobě, podívejte se na předmět aukce, podmínky aukce a aktuální cenu zde....
10.11.2012 04:07
Hledáme strategického partnera do nové perspektivní technologické společnosti   Popis společnosti: Jsme nová technologická společnost, která vyvíjí nové postupy nebo zdokonaluje ty stávající. Máme 25 projektů v různých fázích vývoje. Pracujeme pouze na projektech, které jsou...
23.09.2012 22:18
Právě probíhá dražba tohoto serveru. Aktuální cena po posledním příhozu je 240.000,-Kč. Aukce bude ukončena již 1.10.2012 24:00. Podmínky aukce najdete zde. Statistiku serveru najdete zde. Tip: Získejte 4% z prodejní ceny   Využijte Hýskův reklamní systém a popožeňte Váš byznys,...
11.09.2012 00:19
Na trh vstupuje nová česká společnost EASTWANDER s.r.o., která se specializuje na návrhy a produkci obytných vozů s širokým využitím. Společnost je na trhu sice nová, avšak její spoluzakladatel a spoluvlastník, pan Fornál, má více než dvacetileté zkušenosti s vývojem a produkcí nástaveb...
09.09.2012 01:31
Není nic lepšího, než dělat byznys, na kterém vydělají všichni. Mám pro vás příležitost vydělat snadno pěkné peníze a zabere vám to sotva pár minut. Je to více než snadné. V tento okamžik probíhá aukce zavedeného a dobře vydělávajícího  serveru Akcie CZ (konec je ohlášen na 1.10.2012) a...
16.08.2012 01:39
Zavedený finanční server AkcieCZ.cz je na prodej. Aukce jž probíhá a bude ukončena 1.10.2012. Podmínky najdete zde. Server je v provozu od roku 2009. Obsahuje přes tisíc originálních textů. Na jeho tvorbě se podílelo 16 autorů, kdy nejaktivnější byli oceňováni i finančně. Server je hojně...
25.06.2012 14:31
Pořadí Firma 1 Google 2 ČEZ 3 ČSOB 4 Komerční banka 5 KPMG 6 Coca-Cola 7 Škoda Auto 8  Ernst...
10.03.2012 13:35
Obchodní vizitka je stále nejrozšířenější marketingovou metodou, která se v podnikání používá a to napříč odvětvími, od živnostníků po nadnárodní korporace. Víte ale, kdy a kde se objevila první vizitka a jaká byla její funkce? Odpověď se skrývá už v samotném jménu, kterým tento malý informační...
09.03.2012 03:20
Pořadí  Majetek (v mld USD) 1 Carlos Slim Helú (Mexiko) 68,4 2 Bill Gates (USA) 62,1 3 Warren Buffett (USA) 44,3 4 Ingvar Kamprad...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>