Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

02.11.2010 00:53

Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Internet přinesl mediálním domům nové příležitosti: těm lepším dnes jejich online divize profitují, obvykle ovšem po dlouhých letech investování a ztrátového provozu. Ale Internet současně rozrušil jejich hlavní a po desítky let bezpečný byznys a způsobil v něm škody, které případné a obvykle jen velmi drobné zisky z internetových divizí řádově převyšují. Internet anuloval jeden z nejstabilnějších a bezpracných zdrojů zisku novin – řádkovou inzerci. (V amerických regionálních denících činily před nástupem netu tzv. classifieds okolo 25 % celkového výnosu novin – proti takřka nulovým nákladům.) Internet nabídl alternativní cestu k psaným informacím – snížil tedy počty zákazníků, a současně k sobě přesměroval i část inzerentů. Tyto škody na vydavatelském byznysu jsou nevratné a nadále se prohlubují.

Éra placeného obsahu: začne vůbec někdy?

Loni v květnu slavně ohlásil RUPERT MURDOCH „brzký konec“ bezplatných novin na webu. Patnáct měsíců poté se kloudně nic neděje. Slibovaná aliance velkých, kteří ve vzájemné koordinaci zpoplatní webové stránky svých novin, neexistuje. Ti, kteří se o zpoplatnění nebo alespoň o omezení přístupu zdarma pokusili (např. Financial Times), žádné velké úspěchy nehlásí, a ostatně jejich klíčoví konkurenti, například Wall Street Journal nebo Bloomberg jsou stále zdarma kompletně nebo z větší části.

Ostatní vydavatelé bedlivě sledují, jak se omezení obsahu zdarma u těchto deníků promítne – do návštěvnosti, do příjmů z reklamy, do příjmů z předplatného, do dopadu na papírový titul. A pokud nebude vítězství placeného obsahu přesvědčivé, nejspíše se do tohoto experimentu ani nepustí. Přední ekonomické a finanční deníky jsou lakmusovým papírkem, protože patří mezi povinnou pracovní četbu bohaté čtenářské vrstvy (za které předplatné navíc platí firmy). Pokud ani ony neuspějí s placenými online verzemi, pak už zřejmě nikdo – takový názor aspoň jde napříč vydavatelskou obcí a něco na tom je.

Pokud placený obsah neuspěje – a stále více renomovaných mozků tvrdí, že to je už skoro jasná věc – neznamená to, že tištěná média už nemají kam jít a čeká je pouze postupné umírání. Murdoch to sice před rokem takto vyostřil, ale vydavatelé mají daleko více možností. Budeme si je ilustrovat na domácí scéně, kterou všichni dobře známe. Pokračování

Anketa

Umí to mediální domy s internetem?

Ano (8)
Ne (3)

Celkový počet hlasů: 11

Diskusní téma: Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Byznys

13.02.2012 10:46
Napište si o individuální nabídku na reklama(z)vrchol.net. Katalogové ceny najdete zde. Třetím stranám nabízíme provizi 15% za zprostředkování inzerce.  Můžete rovněž inzerovat prostřednictvím celé sítě CzechNet.org a podmínky najdete zde. Jan Hýsek   Využíváme První CZ reklamní...
08.02.2012 10:33
I internetový marketing potřebuje svůj marketing! Aktuálně běží moje třítýdenní reklamní kampaň na Radiu Černá Hora (130.000 posluchačů každý den) a to na tento můj projekt CzechNet.org. Jste z oblasti od Prahy až po Olomouc a Náchod? Posloucháte Černou Horu? A slyšeli jste tamtéž již můj...
16.01.2012 00:43
K celkem bizarní situaci došlo minulé pondělí, kdy se Německo vypravilo na trhy půjčit si peníze. Jednalo se o šestiměsíční pokladniční poukázky za 3,9 miliardy eur. Není zase tak neobvyklá situace, že poptávka převýšila nabídku. Co je však poněkud bizarní je to, že se výnosy díky poptávce...
12.01.2012 23:29
12.1.2012 vyšel v Hradeckém deníku na titulní stránce článek "Hospodařit šéf artkina neumí". Hradecký deník zde doslova uvádí to, že ředitel artkina Centrál použil finanční prostředky určené k provozu kina na úhradu domény a provozu serveru politické strany Doma v Hradci. A deník tímto dokládá...
04.01.2012 14:50
V těchto dnech byl širokému okruhu mých obchodních partnerů i dalších lidí rozeslán email od vážně duševně nemocného člověka, který trpí paranoidní schizofrenií a který se za mne vydával a email (hysek-jan@seznam.cz) měl vypadat jako poslaný z mojí schránky a byl také mým jménem podepsán....
02.01.2012 07:57
Našim inzerentům děláme radost. Třebaže návštěvnost Akciecz.cz meziročně výrazně roste, ceny za inzerci zůstávají stejné! Je to náš dárek do nového roku 2012.     Statistika Akciecz.cz: Akciecz.cz Prosinec 2010 Prosinec 2011 Změna v...
04.12.2011 04:02
Nový blog o investování a MLM   Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.
10.09.2011 02:23
Vítězové soutěže o firmu a živnostníka roku Královéhradeckého kraje   Živnostník roku 2011 1.místo – Pavel Klimeš, Horní Maršov – rodinný podnik s názvem Veselý výlet – cestovní ruch; 2.místo – Robert Matyáš, Dobruška – zahradní technika, její prodej a servis; 3.místo – Jan...
18.08.2011 22:47
Agentury CzechInvest a CzechTrade budou nově vystupovat pod společným názvem CzechNet.org? Zatím ne. Ale i tak stojí agentura CzechNet.org za to :) Stačí se přesvědčit zde.   Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.
31.07.2011 01:03
V AFI PALACE PARDUBICE mají zvláštní smysl pro humor Jako pravidelný návštěvník AFI PALACE jsem si dnes pohrával s digitálním panelem (touchscreen - dotykový panel vyrobený speciálně pro obchodní centra). Dotykový panel umožňuje vybírat v menu, sledovat různé věci, zvětšovat a zmenšovat atd.....
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>