Jak uspět v podnikání a byznysu

22.11.2010 19:31

Úspěch: Jak uspět v podnikání a byznysu

Kolik knih se o tom již napsalo? Kolik teorií a doporučení již vzniklo? Kolik milionů lidí se o to marně pokouší? Přitom by to mělo být relativně jednoduché. Proč se to podaří pouze zlomku lidí ze všech těch, kteří o to usilují?

Když už hovoříme o úspěchu, pojďme hovořit o úspěchu výrazném. Pojďme hovořit o výrazných inovacích. Pojďme hovořit o zásadních průlomech. To by asi mělo být cílem každého podnikatele. Tedy přijít na trh s něčím zásadně novým a lepším. Osobně vidím dvě možné cesty za úspěchem.

 

Dvě cesty k úspěchu:

  1. První cesta: Děláte to, co před Vámi dělaly již tisíce firem a podnikatelů, ale děláte to o něco lépe než ostatní. Může se jednat jak o služby, tak i o produkty. Děláte to o něco pečlivěji. Atraktivněji. Typickou ukázkou podnikatele, který dělá stejné věci jako ostatní, ale o něco lépe, je Richard Branson a jeho Virgin.
  2. Druhá cesta: Druhá cesta znamená, že dosáhnete zásadního průlomu ve Vašem oboru. Znamená, že přicházíte se zásadní inovací. Nebo to může znamenat, že děláte stejné věci, ale zásadně odlišným způsobem. "Dvojka" je vzrušující. Ale také podstatně riskantnější, neboť vstupujete na neznámou půdu. Úspěch však může být nebetyčný.

 

Pokud jste tedy podnikatel (-ka) či o této dráze uvažujete, je dobré si říci již na začátku, zda uvažujete o "jedničce" či "dvojce".

Pojďme se nyní společně podívat na to, co mají společného všichni výrazně úspěšní podnikatelé (a vlastně všichni úspěšní lidé v rozličných oborech lidské činnosti). Podle mého názoru je zde několik věcí, které všechny tyto lidi spojuje. Nazvěme je DNA úspěchu.

 

DNA úspěchu:

Ambice

Úspěšní lidé jsou především ambiciózní. Mají touhu vyniknout a nebojí se vystoupit z řady. Nebojí se dělat věci jinak než ostatní. Nebojí se experimentovat. A v zásadě se nebojí ani dělat chyby, neboť vědí, že chybovat je lidské a že nějaké ty chyby při cestě za úspěchem každý udělá. Úspěšní lidé zpravidla i sami jinak uvažují. Tím se liší od průměrné populace.

Ambice nejsou v žádném případě něco, za co by se měl člověk stydět. Jistě, i u ambicí platí staré dobré "všeho s mírou".

Přesvědčení

Úspěšní lidé bývají velmi přesvědčiví. A svoje přesvědčení (či dokonce poslání) dokáží šířit a přenášet na ostatní. Toto je snad jedna z nejdůležitějších vlastností velmi úspěšných lidí. A co je vůbec ze všeho nejdůležitější, jsou o svém projektu, produktu či službě sami přesvědčení. Dokázali přesvědčit sami sebe o tom, že to, co nabízejí, je dobré. Podmínkou je, že to dobré skutečně je. Bez toho nelze dlouhodobý úspěch dosáhnout.

Přesvědčení většinou poznáte již při prvním kontaktu s takovým člověkem. 

Jak chcete někoho o něčem přesvědčit, když jste nedokázali přesvědčit ani sami sebe? Jak chcete někoho "zapálit", když sami "nehoříte"?

Souhlasíte se mnou, že úspěšní lidé "hoří" a "zapalují"? 

Odhodlání a houževnatost

Úspěšní lidé jsou velmi odhodlaní a také houževnatí. Dokáží své práci věnovat více času a energie než ostatní a dokáží zajít dále než ostatní. Neúspěchy je zásadně neodradí a berou je jako školu a učí se z nich. Současně neopakují stejné chyby.

Mají však také cit a dostatek nadhledu a objektivity na to, aby poznali, pokud se právě nacházejí ve slepé uličce. 

 

Cena za úspěch

V životě není nic zadarmo a i za úspěch se musí platit. S úspěšnými lidmi to jejich okolí nemá úplně jednoduché. Své o tom vědí manželky a přítelkyně úspěšných mužů. Často to může vypadat, že úspěšní lidé nemyslí na nic jiného než na svůj nový nápad, projekt, práci. Ráno, večer, při obědě či v divadle. A jenom těžko jim to můžete zazlívat. Co naplat. Úspěch vyžaduje své.

Tím, že zde hovořím o úspěšných mužích, jsem samozřejmě nechtěl říci, že ženy nemají dispozice pro výrazný úspěch. Naopak. A doba a společnost ženám nahrává čím dál více. Jenom se jich na tuto cestu pouští, v porovnání s muži, podstatně méně. A je to dáno pouze a jenom tím, že ženy v životě zastávají více rolí. A svoji pozornost a energii tak zpravidla značně štěpí. Úspěch je především o koncentraci.   

 

Co říci závěrem?

Ambice, přesvědčení, odhodlání a houževnatost. Takto si představuji já velmi úspěšného člověka. Máte Vy všechny čtyři? Pravděpodobně jste již dnes velmi úspěšní a pokud ne, na co proboha ještě čekáte?

 

 

Přidat.eu záložku

Anketa

Dejte článku známku jako ve škole

1 (7)
2 (3)
3 (0)
4 (3)
5 (1)

Celkový počet hlasů: 14

Diskusní téma: Jak uspět v podnikání a byznysu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Byznys

10.11.2010 13:17
NÁZOR: Je Stanislav Gross geniální investor? Spíše lhář a podvodník Stanislav Gross   Další peníze pro Grosse. Kamarádova firma, v níž byl, získává stamiliony Expremiér Stanislav Gross je miláčkem podnikatelské štěstěny. MF DNES zjistila, že firma, ke které se před časem dostal, začala slušně...
04.11.2010 00:25
Bloomberg spustil nové placené zprávy Komentář autora: Uchytí se tento dlouho ohlašovaný byznys model a nebo nemá šanci na úspěch? Sázím na první variantu.   Bloomberg spustil nové placené zprávy Americká tisková agentura Bloomberg přešla na nový formát distribuce svých zpráv z finanční a...
02.11.2010 00:53
Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí Internet přinesl mediálním domům nové příležitosti: těm lepším dnes jejich online divize profitují, obvykle ovšem po dlouhých letech investování a ztrátového provozu. Ale Internet současně rozrušil jejich hlavní a po desítky let bezpečný byznys a...
01.11.2010 23:30
Richard Branson: Při neúspěchu se nenechte srazit na kolena Richard Branson   Jak podnikatel pozná, že to s jeho firmou jde z kopce, že je čas s ní skončit a pustit se do něčeho jiného, táže se čtenář Victor Tan. Blížící se selhání podniku je něco, co v sobě můžete intuitivně vycítit, ale...
30.10.2010 16:58
Osobní e-mail typu „sexyfrajer@“ k podnikání nepoužívejte Osobní e-mailová adresa do podnikání nepatří, můžete kvůli ní totiž ztratit na důvěryhodnosti. Jestliže navíc máte vlastní doménu a internetové stránky, zapomeňte ve svém zájmu i na freemailový kontakt. V současnosti disponuje e-mailovou...
24.10.2010 13:30
Lidé "na volné noze" dávají stále častěji před prací z domova přednost sdíleným kancelářím Trh práce se nenávratně mění a mnohým trvalým pracovním poměrům brzy odzvoní, varují ekonomové a sociologové. Doba si žádá více flexibility, kreativity a podnikatelé volají po snižování nákladů. Mnohem...
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6