Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

02.11.2010 00:53

Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Internet přinesl mediálním domům nové příležitosti: těm lepším dnes jejich online divize profitují, obvykle ovšem po dlouhých letech investování a ztrátového provozu. Ale Internet současně rozrušil jejich hlavní a po desítky let bezpečný byznys a způsobil v něm škody, které případné a obvykle jen velmi drobné zisky z internetových divizí řádově převyšují. Internet anuloval jeden z nejstabilnějších a bezpracných zdrojů zisku novin – řádkovou inzerci. (V amerických regionálních denících činily před nástupem netu tzv. classifieds okolo 25 % celkového výnosu novin – proti takřka nulovým nákladům.) Internet nabídl alternativní cestu k psaným informacím – snížil tedy počty zákazníků, a současně k sobě přesměroval i část inzerentů. Tyto škody na vydavatelském byznysu jsou nevratné a nadále se prohlubují.

Éra placeného obsahu: začne vůbec někdy?

Loni v květnu slavně ohlásil RUPERT MURDOCH „brzký konec“ bezplatných novin na webu. Patnáct měsíců poté se kloudně nic neděje. Slibovaná aliance velkých, kteří ve vzájemné koordinaci zpoplatní webové stránky svých novin, neexistuje. Ti, kteří se o zpoplatnění nebo alespoň o omezení přístupu zdarma pokusili (např. Financial Times), žádné velké úspěchy nehlásí, a ostatně jejich klíčoví konkurenti, například Wall Street Journal nebo Bloomberg jsou stále zdarma kompletně nebo z větší části.

Ostatní vydavatelé bedlivě sledují, jak se omezení obsahu zdarma u těchto deníků promítne – do návštěvnosti, do příjmů z reklamy, do příjmů z předplatného, do dopadu na papírový titul. A pokud nebude vítězství placeného obsahu přesvědčivé, nejspíše se do tohoto experimentu ani nepustí. Přední ekonomické a finanční deníky jsou lakmusovým papírkem, protože patří mezi povinnou pracovní četbu bohaté čtenářské vrstvy (za které předplatné navíc platí firmy). Pokud ani ony neuspějí s placenými online verzemi, pak už zřejmě nikdo – takový názor aspoň jde napříč vydavatelskou obcí a něco na tom je.

Pokud placený obsah neuspěje – a stále více renomovaných mozků tvrdí, že to je už skoro jasná věc – neznamená to, že tištěná média už nemají kam jít a čeká je pouze postupné umírání. Murdoch to sice před rokem takto vyostřil, ale vydavatelé mají daleko více možností. Budeme si je ilustrovat na domácí scéně, kterou všichni dobře známe. Pokračování

Anketa

Umí to mediální domy s internetem?

Ano (8)
Ne (3)

Celkový počet hlasů: 11

Diskusní téma: Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Byznys

25.07.2011 23:29
Nastane 2.srpna 2011 konec světa? Proč zrovna 2.srpna? Pokud Kongres Spojených států do té doby neschválí zvýšení dluhového stropu své země, strýček Sam nebude mít peníze na splácení svých závazků a ocitne se v teoretickém bankrotu. Co by to znamenalo (nejen) pro světovou ekonomiku? To lze jen...
19.07.2011 17:36
Jan Hýsek a dnešní citace v Hospodářských novinách Kupte si dnešní Hospodářské noviny, případně si kupte článek zde (tedy pokud již nemáte zaplaceno). V dnešních HN i na příslušném webu najdete celostránkový článek: Obchodováním přes zahraničního brokera lze výrazně ušetřit. V novinách je na...
12.07.2011 04:12
Nová výjimečná služba: "Ochrana reputace a vylepšování pověsti na internetu" Rozšiřuji svoje služby o službu "Ochrana reputace a vylepšování pověsti na internetu". Jedná se o službu, která se ve světě již běžně vyskytuje, třebaže v ČR jsme v tento okamžik pravděpodobně první tři firmy, které mají...
11.07.2011 17:38
Nové služby: Máme plán pro investici a myslíme si, že je to výborný nápad P.L.: Dobrý den, rád bych si s Vámi sjednal schůzku. S kolegou máme plán pro investici, myslíme si, že je to výborný nápad. Je to v pravý čas na správném místě. Tímto bychom Vás chtěli požádat o skontaktování na výše uvedený...
11.07.2011 15:36
Aleš Hušák pokračuje ve svých rejdech Valná hromada Sazky se nekonala, Hušák přišel v cizině o doklady Valná hromada loterijní společnosti Sazka, kterou na pondělí svolala Česká obec sokolská, se neuskutečnila. Uvedla to mluvčí Sazky Lenka Tichá s tím, že důvodem byla nepřítomnost předsedy...
08.07.2011 01:34
Chci svůj podnikatelský záměr konzultovat přímo s případným investorem F.L.: Dobrý den, hledám touto cestou společníka a investora do mé firmy. Unikátní anonymní seznamky na bázi moderních technologií. Nechci zatím blíže specifikovat svůj nápad, jelikož je v Český republice jedinečný, přál bych si...
26.06.2011 23:23
Dolaroví milionáři v Česku: Kam investují a kam by doporučili investovat? Kdo je aktuálně dolarový milionář?: člověk s disponibilním majetkem minimálně 18 milionů Kč   Kam by CZ dolaroví milionáři poradili investovat 1 milion Kč? (v procentech) termínovaný vklad  22% život...
26.06.2011 15:56
Náš klient chce mít banner na Vašem webu P.K.: Dobrý den, na základě poptávky našeho klienta bych měla zájem o inzerci na webu investori.net. Prosím o zaslání cenové kalkulace pro banner square (nejlépe 250x250, 300x300), pokud máte jiné rozměry nevadí. Prosím o zaslání ceny a garancí na určité...
12.06.2011 02:49
Media: Jaká je budoucnost tištěných novin? Můj malý komentář ke článku Nikdo neví, jak srovnat ztráty z tisku: Myslím si, že to chce trošku představivosti a taky trošku více testování. Jsem docela přesvědčený, že když vytvoříte hodnotný obsah, což jsou třeba kvalitní komentáře a analýzy...
03.06.2011 17:10
Otázky redakce nejmenovaného deníku a odpovědi Redaktor: Dobrý den, jmenuji se xxxxxxxxxx a pracuji jako redaktor deníku xxxxxxxxxx. Chystáme se u nás v redakci psát článek o místech, kde je možné hledat a najít investora, a při hledání serverů pro investory jsem našel i váš. Rád bych se o něm...
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>