Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

02.11.2010 00:53

Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Internet přinesl mediálním domům nové příležitosti: těm lepším dnes jejich online divize profitují, obvykle ovšem po dlouhých letech investování a ztrátového provozu. Ale Internet současně rozrušil jejich hlavní a po desítky let bezpečný byznys a způsobil v něm škody, které případné a obvykle jen velmi drobné zisky z internetových divizí řádově převyšují. Internet anuloval jeden z nejstabilnějších a bezpracných zdrojů zisku novin – řádkovou inzerci. (V amerických regionálních denících činily před nástupem netu tzv. classifieds okolo 25 % celkového výnosu novin – proti takřka nulovým nákladům.) Internet nabídl alternativní cestu k psaným informacím – snížil tedy počty zákazníků, a současně k sobě přesměroval i část inzerentů. Tyto škody na vydavatelském byznysu jsou nevratné a nadále se prohlubují.

Éra placeného obsahu: začne vůbec někdy?

Loni v květnu slavně ohlásil RUPERT MURDOCH „brzký konec“ bezplatných novin na webu. Patnáct měsíců poté se kloudně nic neděje. Slibovaná aliance velkých, kteří ve vzájemné koordinaci zpoplatní webové stránky svých novin, neexistuje. Ti, kteří se o zpoplatnění nebo alespoň o omezení přístupu zdarma pokusili (např. Financial Times), žádné velké úspěchy nehlásí, a ostatně jejich klíčoví konkurenti, například Wall Street Journal nebo Bloomberg jsou stále zdarma kompletně nebo z větší části.

Ostatní vydavatelé bedlivě sledují, jak se omezení obsahu zdarma u těchto deníků promítne – do návštěvnosti, do příjmů z reklamy, do příjmů z předplatného, do dopadu na papírový titul. A pokud nebude vítězství placeného obsahu přesvědčivé, nejspíše se do tohoto experimentu ani nepustí. Přední ekonomické a finanční deníky jsou lakmusovým papírkem, protože patří mezi povinnou pracovní četbu bohaté čtenářské vrstvy (za které předplatné navíc platí firmy). Pokud ani ony neuspějí s placenými online verzemi, pak už zřejmě nikdo – takový názor aspoň jde napříč vydavatelskou obcí a něco na tom je.

Pokud placený obsah neuspěje – a stále více renomovaných mozků tvrdí, že to je už skoro jasná věc – neznamená to, že tištěná média už nemají kam jít a čeká je pouze postupné umírání. Murdoch to sice před rokem takto vyostřil, ale vydavatelé mají daleko více možností. Budeme si je ilustrovat na domácí scéně, kterou všichni dobře známe. Pokračování

Anketa

Umí to mediální domy s internetem?

Ano (8)
Ne (3)

Celkový počet hlasů: 11

Diskusní téma: Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Byznys

02.03.2011 01:39
Capital Partners na konečné zastávce Opakovaně jsem na svých serverech upozorňoval na pochybné praktiky společnosti Capital Partners. Zdá se, že byznys Capital Partners je u konce. Tato společnost poskytovala klientům služby, které byly všechno jenom ne výhodné pro její klienty. Ale pozor! Je dost...
27.02.2011 23:30
Moje osobní zkušenost s Broker Consulting Také vám volají celý týden různé firmy? U mne se to každým rokem jenom zhoršuje. První nabídku na schůzku od společnosti Broker Consulting a.s. jsem ihned odmítnul, třebaže mi již do telefonu nabízeli úžasné výhody v podobě čerpání dotací. Po nějakém čase...
25.02.2011 01:08
Správný šéf je trochu lenoch V době, kdy cítil, že ho vyhodí, mi lakonicky řekl: "Jsem ve funkci dva roky, dřel jsem jako kůň, a když se na to podívám s odstupem, tak jsem se dostal tam, kde jsem si myslel, že budu za pár měsíců, možná půl roku." Za pár týdnů nato ho akcionáři skutečně...
07.02.2011 03:43
RSJ Algorithmic Trading: Pánové z RSJ konečně kápli božskou   Komentář autora: Tajemství RSJ zdá se konečně odhaleno. RSJ totiž ani neinvestuje ani nespekuluje, oni pouze fungují jako tvůrce trhu. To tedy znamená, že ostatním investorům a spekulantům umožňují investovat a spekulovat, fungují...
24.01.2011 15:29
Televize Z1 přestane vysílat Komentář autora: Tak to docela koukám, že se neudrželi. A to mi před časem nabízeli místo moderátora.   Televize Z1 přestane vysílat Zpravodajský kanál Z1 ukončí v úterý 25. ledna vysílání. Stane se tak z rozhodnutí vlastníka televize skupiny J&T. Ředitel...
24.01.2011 08:16
První česká síť serverů pro podnikatele a investory je na světě! Když jsem před časem spustil web investoři.net netušil jsem, že bude mít takový úspěch a že je v ČR tolik lidí, kteří hledají investory pro své podnikatelské záměry. V souvislosti s tím se na mne obrací čím dál více podnikatelů a...
18.01.2011 08:27
Grafika: Komu vlastně patří Facebook? Přemýšleli jste někdy nad tím, kdo je majitelem Facebooku, jak velká část patří jeho zaměstnancům a jak velký podíl drží jeho otec Mark Zuckerberg? Podivejte se, kdo všechno na jeho úspěchu zbohatne a jakým dílem. Pokračování   Diskuse  
12.01.2011 12:14
Příběh o tom, jak se v malém českém rybníku zrodila štika I.L. a jeho Seznam.cz Na začátku, v roce 1995, byl Jára Cimrman. Na konci fakt, že v roce 2010 Seznam poprvé neobhájil prvenství v anketě Křišťálová Lupa a první místo v kategorii Vyhledávače mu vyfoukl Google. Vlastně se mohl stát slavným...
17.12.2010 18:34
Bude v ČR milion finančních poradců? Další a další společnosti se pouštějí do finančního a poradenského byznysu a zdá se, že to nemá konce. Další taková společnost mne kontaktovala a přesvědčuje mne, abych s nimi spolupracoval. Jejich zástupce mne přesvědčuje, jaká je to skvělá služba, přesvědčovat...
22.11.2010 19:31
Úspěch: Jak uspět v podnikání a byznysu Kolik knih se o tom již napsalo? Kolik teorií a doporučení již vzniklo? Kolik milionů lidí se o to marně pokouší? Přitom by to mělo být relativně jednoduché. Proč se to podaří pouze zlomku lidí ze všech těch, kteří o to usilují? Když už hovoříme o úspěchu,...
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>