Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

02.11.2010 00:53

Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Internet přinesl mediálním domům nové příležitosti: těm lepším dnes jejich online divize profitují, obvykle ovšem po dlouhých letech investování a ztrátového provozu. Ale Internet současně rozrušil jejich hlavní a po desítky let bezpečný byznys a způsobil v něm škody, které případné a obvykle jen velmi drobné zisky z internetových divizí řádově převyšují. Internet anuloval jeden z nejstabilnějších a bezpracných zdrojů zisku novin – řádkovou inzerci. (V amerických regionálních denících činily před nástupem netu tzv. classifieds okolo 25 % celkového výnosu novin – proti takřka nulovým nákladům.) Internet nabídl alternativní cestu k psaným informacím – snížil tedy počty zákazníků, a současně k sobě přesměroval i část inzerentů. Tyto škody na vydavatelském byznysu jsou nevratné a nadále se prohlubují.

Éra placeného obsahu: začne vůbec někdy?

Loni v květnu slavně ohlásil RUPERT MURDOCH „brzký konec“ bezplatných novin na webu. Patnáct měsíců poté se kloudně nic neděje. Slibovaná aliance velkých, kteří ve vzájemné koordinaci zpoplatní webové stránky svých novin, neexistuje. Ti, kteří se o zpoplatnění nebo alespoň o omezení přístupu zdarma pokusili (např. Financial Times), žádné velké úspěchy nehlásí, a ostatně jejich klíčoví konkurenti, například Wall Street Journal nebo Bloomberg jsou stále zdarma kompletně nebo z větší části.

Ostatní vydavatelé bedlivě sledují, jak se omezení obsahu zdarma u těchto deníků promítne – do návštěvnosti, do příjmů z reklamy, do příjmů z předplatného, do dopadu na papírový titul. A pokud nebude vítězství placeného obsahu přesvědčivé, nejspíše se do tohoto experimentu ani nepustí. Přední ekonomické a finanční deníky jsou lakmusovým papírkem, protože patří mezi povinnou pracovní četbu bohaté čtenářské vrstvy (za které předplatné navíc platí firmy). Pokud ani ony neuspějí s placenými online verzemi, pak už zřejmě nikdo – takový názor aspoň jde napříč vydavatelskou obcí a něco na tom je.

Pokud placený obsah neuspěje – a stále více renomovaných mozků tvrdí, že to je už skoro jasná věc – neznamená to, že tištěná média už nemají kam jít a čeká je pouze postupné umírání. Murdoch to sice před rokem takto vyostřil, ale vydavatelé mají daleko více možností. Budeme si je ilustrovat na domácí scéně, kterou všichni dobře známe. Pokračování

Anketa

Umí to mediální domy s internetem?

Ano (8)
Ne (3)

Celkový počet hlasů: 11

Diskusní téma: Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Byznys

10.11.2010 13:17
NÁZOR: Je Stanislav Gross geniální investor? Spíše lhář a podvodník Stanislav Gross   Další peníze pro Grosse. Kamarádova firma, v níž byl, získává stamiliony Expremiér Stanislav Gross je miláčkem podnikatelské štěstěny. MF DNES zjistila, že firma, ke které se před časem dostal, začala slušně...
04.11.2010 00:25
Bloomberg spustil nové placené zprávy Komentář autora: Uchytí se tento dlouho ohlašovaný byznys model a nebo nemá šanci na úspěch? Sázím na první variantu.   Bloomberg spustil nové placené zprávy Americká tisková agentura Bloomberg přešla na nový formát distribuce svých zpráv z finanční a...
02.11.2010 00:53
Mediální domy se s Internetem stále moc nekamarádí Internet přinesl mediálním domům nové příležitosti: těm lepším dnes jejich online divize profitují, obvykle ovšem po dlouhých letech investování a ztrátového provozu. Ale Internet současně rozrušil jejich hlavní a po desítky let bezpečný byznys a...
01.11.2010 23:30
Richard Branson: Při neúspěchu se nenechte srazit na kolena Richard Branson   Jak podnikatel pozná, že to s jeho firmou jde z kopce, že je čas s ní skončit a pustit se do něčeho jiného, táže se čtenář Victor Tan. Blížící se selhání podniku je něco, co v sobě můžete intuitivně vycítit, ale...
30.10.2010 16:58
Osobní e-mail typu „sexyfrajer@“ k podnikání nepoužívejte Osobní e-mailová adresa do podnikání nepatří, můžete kvůli ní totiž ztratit na důvěryhodnosti. Jestliže navíc máte vlastní doménu a internetové stránky, zapomeňte ve svém zájmu i na freemailový kontakt. V současnosti disponuje e-mailovou...
24.10.2010 13:30
Lidé "na volné noze" dávají stále častěji před prací z domova přednost sdíleným kancelářím Trh práce se nenávratně mění a mnohým trvalým pracovním poměrům brzy odzvoní, varují ekonomové a sociologové. Doba si žádá více flexibility, kreativity a podnikatelé volají po snižování nákladů. Mnohem...
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6