Pasivní bezpečnost
Pasivní bezpečnost
Mercedes GLK
Dnes se budeme zabývat tématem, které široká česká veřejnost dost často opomíjí při výběru svého automobilu - bezpečností. Ta se dělí na aktivní a pasivní. Do aktivní bezpečnosti patří prvky, které mají zábranit vzniku dopravní nehody. V první řadě je to ovladatelnost vozidla, mnoho elektronických systému (např. ABS, ASR, ESP), stav a kvalita pneumatik nebo také čisté čelní sklo, zaručující dobrý výhled (+ samozřejmě dovednosti řidiče samotného).
Nyní se ale podrobněji pojdmě podívat na bezpečnost pasivní, která má za úkol zamezit nebo alespoň zmírnit zranění po dopravní nehodě. Níže jsem vypsal několik důležitých milníků z historie:
1930 - vynalezení bezpečnostních pásů
1949 - začátek vystužování karoserie
1953 - vynalezení Airbagu
1956 - zavedení 3-bodových pásů
1959 - zavedení deformačních zón
1995 - zavedení bočních a další typy Airbagů
Největší podíl na dnešní výši pasivní bezpečnosti mají deformační zóny, díky kterým jsou zmenšovány setrvačné síly, které by jinak měly za následek příliš velké přetížení na posádku.
Vývoj pasivní bezpečnosti za několik posledních let
Za účelem zmapovat vývoj pasivní bezpečnosti za několik posledních let jsem vybral 3 zástupce v jejich 3 generacích.
Adam Slabý
Diskusní téma: Pasivní bezpečnost
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.