Trendy: Chraňte si Vaši online pověst!
Celebrity i velké společnosti si najímají ochránce jejich online pověsti
Z vyhledávání na webu se dnes stal samostatný obor. Stejně tak se stává novým odvětvím ochrana reputace na internetu resp. zajišťování pozitivní publicity.
Možných způsobů ochrany pověsti na internetu je několik. Tak například poskytovat takové služby a produkovat takové výrobky, že negativní komentáře a hodnocení na internetu ani nemají důvod vzniknout. Nicméně, čas od času se může objevit někdo, kdo vás chce na internetu poškodit a pomluvit záměrně. Například méně úspěšná konkurence. Jak se bránit v takovém případě? I na tuto otázku by měla ochrana reputace najít odpověď.
Značně nepříjemná situace nastává, pokud se po zadání vašeho jména, názvu firmy či třeba výrobku objeví na prvních místech první stránky výsledků vyhledávání velmi negativní informace či přímo nějaký skandál. Představte si třeba známého politika, u kterého se na prvním místě ve vyhledávači objeví jeho mimomanželský poměr. Velká nepříjemnost! Přesto, i tento stav lze ovlivnit. V ideálním případě lze díky intenzivní "protiakci" odsunout tento nelichotivý odkaz na zadní pozice, které již téměř nikdo nečte. A naopak, na první místa je dobré, v ideálním případě, "prosadit" odkazy na stránky a texty s obsahem, který je pozitivnější či ještě lépe vytvořený pro tento účel. Současně se musí samozřejmě jednat o pravdivé informace. Lež je nepřípustná. A specielně v dnešní "on-line" době bývá lež velmi rychle odhalena a tato informace o odhalení se zpravidla velmi rychle šíří.
Aféře tedy zabránit nemůžete, ale můžete ji učinit neviditelnou. Kdo všechno může takovou službu ocenit? Herci, spisovatelé, politici i společnosti. Ale třeba i turistické atrakce. Co má větší cenu než dobrá pověst? Může trvat léta, než si ji pracně vybudujete. A může být za nesrovnatelně kratší dobu poškozena. Zachování si dobré pověsti je ve skutečnosti k nezaplacení. Na tom se asi všichni shodneme.
Jaký je postup v případě, kdy se již objeví negativní články hned na prvních místech ve vyhledávání? Nejedná se o lehký úkol a je to práce pro profesionála(y) a firmy si za tuto službu nechají pochopitelně velmi dobře zaplatit. I na firmu poskytující tyto služby je vhodné si nejprve zjistit reference, i když v tomto případě to nebude asi snadné. Po technické stránce jde o to odsunout odkazy (tedy pokud je nelze zcela eliminovat) na negativní texty umístěné v první desítce odkazů při vyhledávání co nejdříve na třetí či další stránky výsledků. Mimochodem, 92% uživatelů Google (situace u seznam.cz bude podobná) se dívá pouze na první stránku výsledků. Pravděpodobnost, že by někdo došel třeba až na stranu pět je mizivá.
Získat si dobrou pověst stojí spoustu úsilí a trvá léta. Ke ztrátě dobré pověsti stačí jedna chyba. Není pochyb o tom, že zbrusu nové odvětví "Ochrana reputace na internetu" má velkou budoucnost.
Diskusní téma: Trendy: Chraňte si Vaši online pověst!
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.